Демонстрационный вступительный тест по английскому языку (2008) - файл n1.docx

приобрести
Демонстрационный вступительный тест по английскому языку (2008)
скачать (51.4 kb.)
Доступные файлы (1):
n1.docx52kb.30.05.2012 11:24скачать

n1.docx

Московский государственный лингвистический университет

Демонстрационный вступительный тест по английскому языку (2008)

Тест состоит из 50 заданий (1-50), в каждом задании 5 пунктов (a-e). Выполните задания, выбрав необходимые варианты ответов в каждом пункте. Укажите их номера в талоне ответов в строчке, соответствующей номеру задания, под буквой соответствующего пункта.

1. Прочитайте абзацы А и В текста DEGREE OF INDEPENDENCE и заполните пропуски подходящими по смыслу лексико-грамматическими вариантами. Укажите номера выбранных вариантов в талоне ответов под соответствующей буквой.

DEGREE OF INDEPENDENCE

Going to university doesn’t mean putting your travel ambitions on hold.

Ele Walker learns how to combine study with broadening your horizons.

Paragraph A

One month _a)_ Nottingham University, I had seriously itchy feet, _b)_ teacher in Nepal. Two years later, my itinerary reads more _c)_, having spent 18 months abroad under university schemes.

Paragraph B

I have seen many students _d)_, craving to see the world before making any long-term decisions. My advice for would-be globetrotters is to choose a degree subject that you find genuinely interesting, and use the resources available to see as much of the world as possible. _e_) an either/or response; with a little investigation and organization, it’s possible to combine the two. Two schemes that allow you to do this are “Erasmus” and “U21”.

a) 1) as a Geography major in 2) having studied at 3) into my French degree course at

b) 1) having just spent a year working as a 2) spending one year working as 3) having to spend a year working as a

c) 1) than a traveller’s than a student’s 2) like a traveller’s than a student’s does 3) as a        tourist than a student

d) 1) quitting 2) abandon their studies 3) study hard

e) 1) So no longer the “travel or study” problem needs 2) So more and more does the         “travel or study” dilemma require 3) So no longer does the “travel or study” question          necessitate

2. Прочитайте абзацы С-E текста DEGREE OF INDEPENDENCE и определите, являются ли  в соответствии с целым текстом DEGREE OF INDEPENDENCE (абзацы А-E задания 1 и 2) следующие утверждения верными, ложными или в тексте нет соответствующей информации. В талоне ответов верные утверждения обозначьте цифрой 1, ложные – цифрой 2, информация отсутствует - цифрой 3.

Paragraph C

Erasmus

This popular scheme aims to increase student mobility within the European Union and associated states. Participants under this scheme get to spend a semester at a foreign university, often receiving a grant from the EU or their home department. By the start of the next academic year, more than one million students will have benefited under Erasmus. Not only do you get to sit through hours of lectures in the local language, you also gain a cultural insight into the country. France, Germany and Spain are always popular, but the EU encourages applications to countries where less prominent languages are spoken, such as Greece and Portugal.

Paragraph D

Theoretically, students of any discipline can participate in the Erasmus scheme, although it depends on the involvement of your specific department in the project. The reality is that, in many universities, the scheme is most commonly implemented for modern languages students.

Paragraph E

U21

For a French student like me, Melbourne in Australia seems an unlikely destination, yet I was assigned there in my second year. Universitas21 is a multinational consortium of “prestigious” higher education institutions throughout the world, which have joined forces to offer their students the opportunity to study abroad for a semester. The applicant’s destination depends on the links between their department and the corresponding departments of member universities, which can be found in countries such as New Zealand, China, Singapore, Canada, Sweden and the United States.

a) You should always put studying first.   

b) Participants of the Erasmus scheme always receive a grant from the EU or their Department of Education.   

c) The Erasmus scheme is not only about studying.

d) It’s easy to prolong your stay abroad.

e) Under U21 you can travel only in European countries.     

3. Выберите точные ответы на вопросы к тексту DEGREE OF INDEPENDENCE (задания 1 и 2). Укажите номера выбранных  вариантов в талоне ответов под соответствующей буквой.

a) What did Ele Walker do while she was a student? 1) She took some time off her studies to work abroad. 2) She travelled abroad under university schemes. 3) She combined several courses.

b) What happened to some students who travelled while studying? 1) They had to re-take a year. 2) They were not allowed to get back to university. 3) They gave up studies.

c) For how long can students participating in the Erasmus scheme travel? 1) As long as they need. 2) Up to 6 weeks.  3) One semester.

d) Students from which university departments can take part in the Erasmus scheme?

1) Students of any discipline. 2) Only modern languages students. 3) Only students from the departments that are closely involved in the scheme.   

e) What is a degree subject? 1) A very difficult subject. 2) A subject that leads to an academic  

degree. 3) A subject that is not tested.

4. Опираясь на текст DEGREE OF INDEPENDENCE (задания 1-2), из правой колонки выберите верное окончание фразы в левой колонке. Укажите номера выбранных  вариантов в талоне ответов под соответствующей буквой.

 

a) Ele was able__

1) who take part in the Erasmus scheme are modern language students.

b) As a student Ele __

2) which take part in the Erasmus scheme are modern language students.

c) Ele thinks that students __

3) lived in other countries.

d) Many students have __

4) travelled under the Erasmus scheme.

e) Most students __

5)have to study what they are interested in.

 

6) to combine travel and study.

 

7) should study what they are interested in.

 

8) combining travel and study.

 

9) travelling under the Erasmus scheme.

 

10) have lived in other countries.

 

5. Выберите точные синонимы к следующим  выделенным курсивом словам из текста DEGREE OF INDEPENDENCE (задания 1 и 2). Укажите номера выбранных вариантов в талоне ответов под соответствующей буквой.

a) itinerary (Paragraph A) 1) a holiday 2) a list of places you visit on a journey 3) a route

b) globetrotters (Paragraph B) 1) travellers 2) wanderers 3) hikers

c) insight (Paragraph C) 1) information 2) understanding 3) liking   

d) prominent (Paragraph C) 1) clear 2) large 3) important

e) assigned (Paragraph E) 1) put 2) sent 3) given

6. Выберите точное толкование следующих выделенных жирным шрифтом слов и словосочетаний  из текста DEGREE OF INDEPENDENCE (задания 1 и 2). Укажите номера выбранных  вариантов в талоне ответов под соответствующей буквой.

a) putting your travel ambitions on hold (subtitle) 1) stop being an ambitious traveller

    2) travelling less 3) postponing your travel plans  

b) had seriously itchy feet (Paragraph A) 1) had a bad foot ache 2) wanted to scratch my feet  

    badly 3) had a strong desire to go somewhere new

c) craving (Paragraph B) 1) wanting something unreal 2) having a strong desire 3) having a

   strong need

d) sit through hours of lectures (Paragraph C) 1) attending lectures 2) feeling bored with long

    lectures 3) enjoying every minute of a lecture

e) joined forces (Paragraph E) 1) became a member 2) cooperated 3) combined financial 

    resources

7. Определите синтаксическую функцию следующих подчеркнутых слов из текста DEGREE OF INDEPENDENCE (задания 1 и 2). Укажите номера выбранных вариантов  в талоне ответов под соответствующей буквой. 

1) подлежащее  2) сказуемое 3) определение 4) обстоятельство 5) дополнение

a) either/or  (Paragraph B)

b) the two (Paragraph B)

c) get to spend  (Paragraph C)

d) France, Germany and Spain  (Paragraph C)

e) throughout the world (Paragraph E)

8. Определите способы образования следующих подчеркнутых и выделенных курсивом слов, употребленных в тексте DEGREE OF INDEPENDENCE (задания 1 и 2):                    суффиксация, префиксация, словосложение, конверсия. В  талон ответов внесите цифру 1 для суффиксации, 2 - для префиксации, 3 - для словосложения и 4 - для конверсии.

a) would-be (Paragraph B) b) mobility (Paragraph C) c) start (Paragraph C) d) Theoretically (Paragraph D) e) unlikely (Paragraph E)

9. Восстановите логическую последовательность предложений в отрывке. Укажите номера  предложений в выбранном Вами порядке под соответствующими буквами (а-е) в талоне ответов.

1) The film will be another Roman epic, following hot on the heels of Scott’s previous film.

2) One thing is certain: with this combination of director and actors the film is bound to be a success.

3) However, the stars are unlikely to join the set until next year due to previous commitments.

4) Hollywood’s king and queen – Tom Cruise and Julia Roberts – are to star opposite each other in Ridley Scott’s new blockbuster.

5) Filming is due to start in September. 

10. Определите, в каких 5 из приведенных ниже слов гласные произносятся одинаково?  Внесите номера выбранных слов в порядке их следования под соответствующей буквой (а-е) в талон ответов. 

1) tow 2) two 3) foe 4) now 5) too 6) low 7) cough 8) toe 9) oh

11. Закончите предложения, выбрав грамматически корректный вариант, и укажите соответствующие номера в талоне ответов.

a) With 1) the little 2) a little 3) the few money we had, we couldn’t afford much. 

b) Which one has 1) fewest 2) the most few 3) the fewer mistakes? 

c) 1) Do 2) does any of you, guys, know where I can buy a good travel guide round here?

d) Whoever calls, tell 1) him 2) him and her 3) them to call later. 

e) We have to try 1) lesser 2) less 3) many suppliers. They might be cheaper.

12. Какими личными местоимениями – he или she -  Вы заменили бы  следующие слова?  Для местоимения he внесите цифру 1 в талон ответов, для she - цифру 2.

a) nephew  b) dressmaker c) niece d) monk e) shepherd

13. Завершите предложения, употребив глаголы bring  и take. Для глагола bring внесите цифру 1, для глагола take - цифру 2 в талон ответов под буквой соответствующего предложения. 

a) When you come here next time, __ your sister along. 

b) I wish I could __back what I said to her.

c) When did you __ up golf?

d) Now that I’m home I don’t like the colour of the bag. I’ll have to __ it back to the store.

e) Don’t __ up this subject with John! He’ll get furious.  

14. Закончите фразы, выбрав подходящие по смыслу лексико-грамматические варианты, и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.  

Jack of Hearts is a new _a)_ which comes to our screens this week. It _b)_ given _c)_ 9.30 slot_d)_ that the network has faith _e)_ creation.

a) 1) six-parts dramatic serial 2) six part’s drama sequel 3) six-part drama series

b) 1) has been 2) was 3) is being

c) 1) a prime Wednesday morning 2) the main Wednesday’s evening 3) the prime Wednesday evening

d) 1) that shows  2) , which shows 3) which suggests

e) 1) of its recent 2) in its late 3) in its latest

15. Образуйте антонимы от прилагательных при помощи одного из аффиксов и укажите соответствующие номера в талоне ответов: 1) un- 2) ir- 3) in- 4) im-  5) -less.  

a) readable b) useful c) responsible d) decisive e) polite

16. Закончите предложения, выбрав подходящие по смыслу обстоятельства, и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.  

a) Clarice 1) last week 2) slowly 3) yet opened the door to the secret compartment.  

b) You can 1) as well 2) badly 3) just see the coast from this point.

c) We don’t 1) hardly  2) still 3) certainly know the identity of the masked stranger. 

d) The public don’t 1) ever  2) seldom 3) always respond in the ways advertisers expect them to.

e) Does the flight go 1) direct 2) directly 3) straightly or is there a stopover?   

17. Определите, в каком числе употребляются глаголы-связки в следующих предложениях. Для единственного числа внесите цифру 1, для множественного - цифру 2 в талон ответов под буквой соответствующего предложения. 

a) A pair of binoculars (to be) found beside the tent.

b) Measles (to be) infectious. One needs to stay indoors for a long time.     

c) What sort of clothes (to be) he wearing?

d) Japanese household electronics (to be) getting cheaper every year. 

e) Aerodynamics (to be) the major field of interest for them.

18. Из каждой группы выберите 1 слово, не относящееся к ней по тематическому или грамматическому  признаку, и укажите номера выбранных вариантов в талоне ответов: 

a) 1) neighbourhood 2) manhood  3) brotherhood 4) priesthood

b) 1) hair-conditioner  2) plant-holder 3) step-brother  4) oven-cleaner 

c) 1) appointment 2) involvement 3) arrangement 4) confident  

d) 1) spoonful 2) tearful 3) hopeful 4) dreadful 

e) 1) kinship 2) spaceship 3) friendship 4) partnership

19. Закончите фразы, выбрав подходящие по смыслу лексико-грамматические варианты, и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.  

Внимание: приведенные комбинации вариантов разбивать нельзя.  

Planning a big day out this summer?  It’s not just the rides _a)_ stomach. The risk of food poisoning _b)_ on your mind when you _c)_ day out. But, _d)_ UK, there were around 95,000 reported cases of food poisoning _e)_ year alone.

a) 1) which can destroy a 2) that could upset your 3) that will set up your

b) 1) should be the last thing 2) must be the latest thing 3) has to be the only idea

c) 1) enjoy the quiet 2) plan an uneventful 3) are enjoying a quiet

d) 1) in 2) in the 3) throughout

e) 1) in a previous 2) next 3) in the last

20. Замените подчеркнутые части предложений в левой колонке подходящими по смыслу идиомами, приведенными в правой колонке. Укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.

 

a) Don’t be so passive and let others

act instead.

1) get to the bottom of things

b) We need  a proper investigation to find

the true explanation for this.

2) go hand in hand

c) I’m sorry I am a bit confused. Could

you explain again?

3) take  a back seat

d) Poverty and crime are found together in

this place.

4) lay one’s cards on the table

e) It’s time they say exactly what their

position is

5) in a muddle

 

6) go a long way

 

21. Закончите фразы, выбрав подходящие по смыслу лексико-грамматические варианты, и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.  

Внимание: приведенные комбинации вариантов разбивать нельзя.  

a) You __ the tickets. They’ve got to be __. 1) must have lost/somewhere 2)  can’t have lost/ somewhere 3) mustn’t lose/ anywhere.

b) Isn’t there __ who __ me to the Stakis Hotel? 1) somebody around/can show 2) nobody here/will take   3) anyone here/ could direct

c) There is hardly __on the streets after dusk. 1) someone to be found 2)  anyone to be seen 3) no one to see

d) He was blindfolded, __ country and thrown out from the car miles from__. 1) driven to the/ anywhere 2) taken to the/ nowhere 3) went down to the/ somewhere 

e) She is __ city traffic. We’ve __ got to find a way to get her here. 1) held up by/ anyhow 2) delayed by the/anyway 3) caught in the/ somehow

22. Определите, как образуется множественное число следующих существительных: 1) при помощи окончаний –s/es; 2) при помощи окончания –en; 3) путем изменения корневого гласного; 4) формы единственного и множественного числа совпадают.

a) hero b) chairman  c) monarch d) ox  e) sheep

23. Закончите предложения, выбрав требуемые по смыслу лексико-грамматические  варианты, и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.  

I helped a lost little girl by taking her to _a)_ and _b)_ her mother. I saw this as a chance to teach my 12-year-old daughter a safety lesson. “That girl _c)_ thing,” I said. “Because she asked a woman _d)_, not a man.”

My daughter looked at me. “Why on earth _e)_ help if I was already lost?”   

a) 1) the police station 2) the security of the shop 3) the store’s service counter

b) 1) make them find 2) having them page 3) getting them look for

c) 1) did the right 2) had done the 3) made a correct  

d) 1) for the help 2) for help 3) about help

e) 1) should I ask a man about  2) will I turn to a man for a 3) would I ask a man for

24. Для подчеркнутых прилагательных, употребленных в предложениях в левой колонке, найдите антонимы в правой колонке. Укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.

 

a) Mike is really clever.

1) friendly

b) She is a kind-hearted old lady.

2) sensible

c) Why are you so unsociable?

3) boring

d) Dick’s quite proud, isn’t he?

4) half-witted

e) Don’t be so reckless.

5) rude

 

6) cruel

 

7) humble

 

25. Закончите предложения, выбрав необходимые по смыслу местоимения, и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.  

a) She might bring some work with 1) herself 2) her - the deadline is tomorrow.    

b) We’re going to miss the bus. Let’s hurry 1) ourselves 2) us 3) --!

c) The radiator is really hot! I’ve burnt 1) myself 2) me 3)--.

d) How do you feel 1) yourself 2) yourselves 3) --?

e) Will they be able to find 1) themselves 2) each other amongst all the people in the concert hall?

26. Завершите фразы, употребив подходящий по смыслу глагол говорения:                                                         say, tell, talk, speak. В талон ответов внесите цифру 1 для глагола say, цифру 2 для глагола tell, цифру 3 для глагола talk и цифру 4 для глагола speak.   

a) Our boss always __ down to all of us.

b) We quarreled and are not on __ing terms any longer.

c) John was __ing a story about his past adventures. 

d) She is very direct and always __s  her mind.

e) I can’t understand a thing of what he is __ing.

27. Закончите предложения, выбрав требуемый по смыслу лексико-грамматический  вариант, и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.  

a) Have you met 1) the new girl friend of Sam 2) Sam’s new girl friend 3) new Sam’s girl friend?

b) Our organisation aims at 1) the elimination of poverty 2) poverty’s elimination.

c) He’s taking 1) a leave of a year 2) a yearly leave 3) a year’s leave from his job at the university.

d) 1) The  country’s economy 2) The economy of the country 3) The country economy is about to collapse.

e) The Ninth Symphony is 1) the greatest work of Beethoven 2) Beethoven’s greatest work. 

28. Определите, из каких слов можно образовать глаголы при помощи суффиксов - ise/ize и ify. В талон ответов для суффикса - ise/ize внесите цифру 1, для суффикса  –ify -  цифру 2.   

                           a) pure b) national c) example d) rational e) beauty

29. Для предложений в левой колонке выберите их смысловые эквиваленты из правой колонки. Укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.  

 

a) The prices aren’t nearly as expensive as I expected.

1) The prices are a little cheaper than I expected.

2) The prices are much cheaper than I expected.

 

b) Of all the teams in our league theirs is the least successful.  

1) Their team is a little less successful that some of the others.

2) Their team is the most unsuccessful of all in the league. 

c) They said it was one of the most powerful earthquakes ever. 

1) There may have been more powerful earthquakes.

2) No other earthquake was as powerful.

d) I have to say that the hotel wasn’t quite as luxurious as the brochure said. 

1) The hotel was much less luxurious than the brochure said.

2) The hotel was slightly less luxurious than the brochure said.

 

e) She isn’t anything like as snobbish as you say.

1) She isn’t snobbish at all.

2) She is less snobbish than you say.

 

30. Закончите предложения, выбрав необходимый порядок следования определений перед существительными, и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.  

a) It’s a(n) 1) ancient priceless Greek wine ceramic 2) Greek ceramic ancient priceless wine 3) ceramic wine priceless ancient Greek  4) ancient priceless Greek ceramic wine jar.

b) Our school has a 1) state-of-the-art new fantastic computer 2) fantastic new state-of-the-art computer 3) new fantastic state-of-the-art computer 4) new computer state-of-the-art fantastic centre.

c) She found ten metres of 1) superb dark blue textured 2) dark blue superb textured 3) superb textured dark blue velvet in the sales.  

d) The exhibition shows 1) Italian luxurious leather 2) luxurious Italian leather 3) luxurious leather Italian upholstery. 

e) He had a(n) 1) alone sudden 2) sudden lonely sensation.

31. Закончите предложения, выбрав требуемый по смыслу лексико-грамматический  вариант, и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.  

a) 1)They just closed 2) They were just closing the door as she rushed into the bank.

b) I know it was dark but he really 1) did see 2) had seen 3) has seen the burglar’s face.

c) Ok, then. The back stalls 1) will do with 2) fit us fine 3) will do if you don’t have any front seats.

d) I look a mess. I 1) can’t cope without 2) need to do 3) could really do with a new haircut.  

e) Mary marrying old Benson? Come on, you 1) are getting me up 2) are having me on 3) are putting me out. 

32. Определите ударный слог в следующих двусложных словах. Если ударение падает на 1-ый слог, внесите цифру 1 в талон ответов, если на 2-ой - цифру 2.  

a) a cupboard  b) to decrease  c) a dessert  d) to desert  e) an insult

33. Закончите фразы, выбрав подходящие по смыслу лексико-грамматические варианты, и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.  

Внимание: приведенные комбинации вариантов разбивать нельзя.  

a) Have you put _pepper in this dish? I like __ seasoning. 1) some/many 2) the/a lot of 3)--/plenty of

b) I first felt the desire to visit __Venice when looking __ painting by this master. 1) --/ the 2) the/at a 3) --/ at a 

c) What have we got for__supper? – __. I’ve got __huge fish __fishmonger’s. 1) --/A salmon/a /from a  2) the/Salmon/ a /at the 3) a/The salmon /the /from a  4) --/Salmon /a /from the  

 d) We developed __passion __ Baroque music __university.1) a/for/at 2) --/for the/at the 3) the/ towards/in the

e) Turn __left __ crossroads and you’ll see __church you are looking for.  1) to the/on a/the  2)--/at the/the 3) on the/ at the/ a 

34. Закончите предложения, употребив инфинитив или герундий глаголов в скобках. В талоне ответов инфинитив обозначьте цифрой 1, герундий -  цифрой 2.   

a) The boys were held up by the police. They denied (shoplift) in the computer department.  

b) The police refused (believe) the boys.

c)  The police suggested (check) the security video.

d) The boys agreed (give back) the CDs.

e) They didn’t mean (cheat). It was a bad joke.

35. Определите способы образования степеней сравнения прилагательных и наречий и укажите номер выбранного варианта в талоне ответов.

1) -er/-est   2) more/most 3)  особым способом 4) не имеет  степеней сравнения

a) well  b) bossy  c) easy-going  d) wrong  e) often

36. Составьте мини-диалоги, выбрав из правой колонки ответную реплику к фразе в левой колонке в соответствии с коммуникативной ситуацией, и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (a-e) в талоне ответов.

 

a) What’s up?

1) Not bad, thank you 2) Nothing to worry about, really.  3) Not at all, thank you.   

b) Please feel free to use my library.

1) I would. 2) I am free to do whatever I want. 3) Thank you. That’s very kind of you.

c) Good-bye for now!

1) Buy! 2) Good afternoon! 3)  See you soon!

 

d) Happy Easter!

1) Congratulations! 2) Same to you! 3) We wish you a Merry Christmas!

e) Would you care for a dance?

1) I always care. 2) Thank you, not.  3) I’d love to, thank you. 

 

37. Выберите требуемый по смыслу лексический вариант и укажите соответствующие номера  в талоне ответов.

a) In this part of the country most houses are made of 1) stones 2) stone.  

b) Mr Sweet was in charge of the engineering 1) works 2) work at the construction site.

c) They’ve done some interesting 1) researchers 2) research on animal behaviour recently.

d) Could I ask you to take the 1) minute 2) minutes of the meeting?    

e) The program automatically creates a table of 1) contents 2) content.

38. Для предложений в левой колонке выберите смысловые эквиваленты из правой  колонки, и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.  

 

a) The doctor could see you at eleven.

1) I’m not sure if the doctor is free at eleven.  2) I’m suggesting time for an appointment.

b) Might I borrow your calculator for a moment?

You would say this if you were 1) talking to your best friend 2) speaking to a clerk at the bank. 

c) Well, we could always go on a bus.

1) I really want to go on a bus. 2) I don’t mind  how we get there.  

d) You may not bring drinks into the auditorium during the performance.

1) Its forbidden.  2) Its unlikely.  

e) We might as well go home.

1) We’re allowed to go home. 2) There’s nothing better to do.

 

39. Закончите фразы, выбрав подходящие по смыслу лексико-грамматические варианты, и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.  

The original building of _a)_ 1792 and _b)_ an Irish-born architect James Hoban. Much of Hoban’s original design _c)_, _d)_ the mansion _e)_ after it.

a) 1) White house was made in 2) the White House dates back to 3) the White House is built at   

b) 1) was developed by 2) was built using 3) was designed by

c) 1) survives 2) was survived 3) is replaced

d) 1) however 2) in spite of 3) although

e) 1) had to be rebuilt 2) had been rebuilt 3) is to be rebuilt

40. Завершите приведенные ниже косвенные вопросы, выбрав один из предлагаемых вариантов,  и укажите номера выбранных  вариантов в талоне ответов под буквой соответствующего предложения.

a) Do you know 1) when does the train arrive in Glasgow  2) when the train arrives at Glasgow

   3) when will the train arrive in Glasgow  4) when the train arrives in Glasgow?

b) I am wondering 1) if anybody will come  2) if anybody comes  3) will anybody come?

c) Do you have any idea 1) how soon is it over  2) how soon it is over  3) how soon it’ll be over?

d) I can’t remember 1) where did I leave my key 2) where I left my key 3) where is the key.

e) The father asked his young daughter 1) how late had she returned home  2) how late she      

    returned home  3) how lately she returned home  4) how late she’d returned home.  

41. Определите правильную временную форму указанного в скобках глагола: Present Continuous или Present Simple. В талоне ответов  укажите цифру 1 для Present Continuous, цифру 2 - для Present Simple.

a) I (think) of going abroad to work.

b) I (see) a couple of my old friends tonight.  

c) The milk (taste) funny. When did you open the carton?  

d) You (look) great with your hair cut short.   

e) The date (suit) me fine.  

42. Какие  из глаголов, приведенных ниже, являются правильными, какие – неправильными? Правильные глаголы обозначьте цифрой 1, неправильные - цифрой 2 в талоне ответов.

a) to feel  b) to fill  c) to fly d) to stay  e) to  lie (in bed) 

43. Закончите предложения, выбрав подходящие по смыслу лексико-грамматические варианты, и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.  

Here in Augusta the final day of the US Golf Masters _a)_, and we _b)_ a historic win. Tiger Woods, who _c)_ in forty minutes, could complete the grand slam - winning all the four masters tournaments in one year. This _d)_ be an exciting day, folks, so _e)_ down in front of your TV for a thrilling day’s viewing!    

a) 1) will begin 2) is beginning 3) is about to begin

b) 1) must be on the edge of 2) could be on the verge of 3) would have

c) 1) is starting 2) is due to start 3) might start

d) 1) is going to 2) has to 3) would

e) 1) you must sit 2) can you lay 3) be sure to settle

44. Завершите фразы, выбрав подходящий по смыслу модальный глагол или его эквивалент,  и укажите соответствующий номер в талоне ответов.

a) When in Paris you 1) have to  2) should  3) are allowed to visit the Eiffel Tower.

b) My food processor 1) needn’t to be repaired  2) wants to be repaired  3) needs repairing -  there’s something wrong with the switch.

c) This 1) mustn’t  2) shouldn’t  3) can’t be the file I’m looking for - it’s the wrong size.

d) You 1) don’t need 2) needn’t  3) mustn’t to pick up the kids from school – I’ll do it myself. 

e) 1) Can’t  2) Should  3) May I see the manager, please?

45. Закончите фразы, выбрав подходящие по смыслу лексико-грамматические варианты, и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов.  

1) a bit/bits of 2) a part of 3) a piece/pieces of   4) a spell of  5) an item/items of

a) We certainly have __ good summer weather this year. b) Chopin wrote some wonderful __ music. c) How many __luggage do you have? d) You should eat three __ fruit a day. e) Very few __ clothing are really new inventions.

46. Закончите предложения, выбрав грамматически правильный вариант, и внесите соответствующие номера в талон ответов. 

a) We’re not going to sign the petition, and Rosie doesn’t want to do it 1) either 2) too 3) as well.

b) He’s only 14 and he’s won 6 tournaments 1) yet 2) already 3) nevertheless.  

c) The car was excellent and the road was smooth 1) also 2) too 3) in addition

d) I’m not enjoying myself here. -  1) I too 2) Either do I 3) Me neither. 

e) The new equipment hasn’t arrived 1) still 2) yet 3) already

47. Определите, в каких случаях конечное y меняется на  -ie, а в каких не меняется при образовании множественного числа существительного или формы прошедшего времени глагола. Если конечное y меняется, внесите цифру 1 в талон ответов, если не меняется – цифру 2.     

                              a) lady b) to try  c) donkey d) to bury e) play

48. Употребите подходящие по смыслу предлоги и укажите номера выбранных вариантов под соответствующей буквой (а-е) в талоне ответов:

 1) on 2) in 3) at 4) of 5) to

a) She is the most successful __ the team.  

b) The burglars broke into the house __ the night. 

c) He has been __ the finance committee for over three years. 

d) What time did you arrive ___the meeting?

e) I found some bits of the film boring but __ the whole it was quite good.

49. Выберите грамматически правильный вариант ответной реплики. Укажите номера выбранных вариантов в талоне ответов под соответствующей буквой.

a) Whose papers are these? – 1) It’s theirs 2) They’re their 3) They’re theirs.

b) Who are you chatting with? – 1) With a friend of my 2) With a friend of mine 3) With the friend of mine.

c) I can’t find my eraser.? – You can use 1) her 2) hers 3) her’s. 

d) Whose cup is on my desk?  - 1) It’s John 2) Its John’s 3) It’s John’s  4) It’s the John’s.

e) Is Eaton __school. 1) a girl’s 2) a girls’ 3) the girls’

50. С какими странами/регионами соотносятся следующие реалии/факты? Внесите номера выбранных вариантов в талон ответов:

a) bagpipes 1) England 2) the USA 3) Scotland 4) Europe  

b) soul music 1) Northern Ireland 2) the USA  3) France 4) Canada    

c) rancho 1) South Africa 2) Texas 3) Alaska 4) Siberia   

d) Death Valley 1) South Africa 2) Australia 3) the USA 4) Canada

e) The Battle of Hastings 1) India 2) England 3) Scotland 4) the USA  

Московский государственный лингвистический университет
Учебный материал
© nashaucheba.ru
При копировании укажите ссылку.
обратиться к администрации